Το τραύλισμα είναι μια αναπτυξιακή συνθήκη που επηρεάζει την κανονική ροή της ομιλίας. Είναι πιο διαδεδομένο στα παιδιά που ξεκινούν την ομιλία περίπου την ηλικία των 18-24 μηνών. Μπορεί η μουσική να βοηθήσει παιδιά με τραυλισμό; – Γράφει η Γιάνναρη Μαρία Καθηγήτρια Πιάνου-Μουσικοθεραπεύτρια

Και μην ξεχάσετε! Κάντε την εγγραφή σας στην ομάδα μας facebook για να ενημερώνεστε ή να στέλνετε τις δικές σας ιδέες, δημιουργίες και σκέψεις!

Η Γιάνναρη Μαρία είναι Καθηγήτρια Πιάνου-Μουσικοθεραπεύτρια .

Επισκεφτείτε το Instagram account της  και την σελίδα της στο Facebook

 

 

 


Το τραύλισμα είναι μια αναπτυξιακή συνθήκη που επηρεάζει την κανονική ροή της ομιλίας. Είναι πιο διαδεδομένο στα παιδιά που ξεκινούν την ομιλία περίπου την ηλικία των 18-24 μηνών. Το τραύλισμα είναι θεραπεύσιμο και συνήθως διαχέεται από την ενηλικίωση, αλλά παραμένει ένα δια βίου πρόβλημα για το 1% του ενήλικου πληθυσμού. Οι Büchel και Sommer (2004) ορίζουν ότι ο τραυλισμός είναι “μια διακοπή στην ευχέρεια της λεκτικής έκφρασης που χαρακτηρίζεται από ακούσιες, ακουστικές ή σιωπηλές, επαναλήψεις -παρατάσεις ήχων ή συλλαβών” .

Άλλα χαρακτηριστικά όπως ο φόβος, η αμηχανία ή ο ερεθισμός μπορεί επίσης να εκτίθενται από ένα άτομο που τραυλίζει. Σύμφωνα με τους Büchel και Sommer (2004), το τραύλισμα είναι ένα σύμπτωμα, όχι μια ασθένεια, και συνήθως εξελίσσεται πριν την εφηβεία (ηλικίας μεταξύ δύο και πέντε ετών). Επιπλέον, εξηγούν ότι υπάρχουν δύο τύποι τραύματος: επίμονος αναπτυξιακός τραύλισμα (PDS) και αποκτούμενος τραυλισμός – ένας νευρολογικός τραυματισμός που συμβαίνει μετά από εγκεφαλική βλάβη που προκαλείται από τραύμα εγκεφαλικού ή κεφαλιού.

Το DS επηρεάζει περίπου το 1% του πληθυσμού, με παρόμοιες περιπτώσεις σε όλες τις κοινωνικές τάξεις. Σε πολλές περιπτώσεις, ο τραυλισμός παρεμποδίζει σοβαρά την επικοινωνία, με καταστροφικές κοινωνικοοικονομικές συνέπειες (Büchel και Sommer, 2004). Επιπλέον, οι συγγραφείς αναφέρουν ότι ο ρυθμός αποκατάστασης των ατόμων που πάσχουν από τραύλισμα έχει πρόσφατα αυξηθεί σε περίπου 80%. Η ανάκαμψη είναι συχνότερη στα κορίτσια παρά στα αγόρια και δεν έχει διεξαχθεί έρευνα για να περιγραφεί εάν η ανάκαμψη είναι αυθόρμητη ή προκαλείται από την πρώιμη θεραπεία ομιλίας. Επιπλέον, δεν υπάρχουν μέθοδοι ή ενδείξεις για την πρόβλεψη του εάν ένα άτομο που θα προσβληθεί θα ανακάμψει. Η σοβαρότητα του PDS επηρεάζεται από την διέγερση και το νεύρο του κάθε ατόμου. Τα άτομα με τραυλισμό διαφέρουν από τις ομάδες ελέγχου με τις καθυστερήσεις στην ανάπτυξη της ομιλίας και παρουσιάζουν ελαφρώς χαμηλότερες βαθμολογίες πληροφοριών σε λεκτικές και μη λεκτικές εξετάσεις. Ο Winston Churchill, ο Charles Darwin και ο Bruce Willis είναι παραδείγματα γνωστών ανθρώπων που υπέφεραν από κάποιο τραύμα.

Χαρακτηριστικά του Τραυλισμού:

* Φυσικά (χαρακτηριστικά του προσώπου, μετακινήσεις σώματος)

* Στάσεις σώματος

* Περιορισμός στη ροή του λόγου

* Παράταση, διακοπή και επανάληψη συλλαβών / λέξεων

Αιτίες:

Υπάρχουν διάφορες αιτίες που προκαλούν το τραύμα. Πολλοί ψυχολόγοι πιστεύουν ότι η διαταραχή εκδηλώνεται ψυχολογικά μέσω φόβων. Για παράδειγμα: ο φόβος της δημόσιας ή τηλεφωνικής ομιλίας, ο φόβος ορισμένων λέξεων και / ή ο φόβος της ικανότητας να μιλάς. Αναφέρονται συχνά αναστολές επιθέσεων, αισθήματα κατωτερότητας, στρατηγικές αποφυγής και άλλες ψυχικές αντιδράσεις (Wan, 2010). Οι Ambrose και Yairi (1999) και Nippold (1990) θεωρούν ότι ο τραυματισμός μπορεί να αναπτυχθεί κατά την πρώιμη παιδική ηλικία. Το τραύλισμα μπορεί να συμβεί όταν υπάρχουν αντιθέσεις μεταξύ της ικανότητας λόγου / γλώσσας και των λεκτικών απαιτήσεων που επιβάλλονται στο παιδί. Τα παιδιά θα μπορούσαν ενδεχομένως να τραυματίσουν όταν δυσκολεύονται να βρουν τη σωστή λέξη για να εκφραστούν και οι άνθρωποι που τραυλίζουν συνήθως έχουν άλλες ομιλούμενες και γλωσσικές δυσκολίες ή αναπτυξιακές καθυστερήσεις.

Η Φωνητική Μουσικοθεραπεία είναι μια ψυχοθεραπευτική προσέγγιση που μπορεί να βοηθήσει τα άτομα που τραυλίζουν σε συναισθηματικό επίπεδο. Η εστίαση γίνεται στη φωνή μας, το δικό μας μοναδικό μουσικό όργανο με σκοπό τη συνειδητοποίηση του εαυτού και της ταυτότητάς του, την ανάπτυξη δεξιοτήτων διαχείρισης και επικοινωνιακής δυσκολίας και την προαγωγή σωματικής και ψυχικής χαλάρωσης. Με την ανακάλυψη των κρυμμένων δυνατοτήτων των ατόμων που τραυλίζουν μπορεί να έρθει η απελευθέρωση οποιουδήποτε εσωτερικού, συναισθηματικού μπλοκαρίσματος καθρεφτίζεται στη φωνή μας.

Με την ακρόαση ειδικών σχεδιασμένων μουσικών κομματιών κατά τη διάρκεια των οποίων αφηγούμαστε οτιδήποτε μας φέρνει αυθόρμητα η μουσική(εικόνες, σκέψεις, αισθήσεις κτλ.) , διεγείρουμε τη φαντασία μας και οδηγούμαστε σε ένα ξεδίπλωμα εσωτερικών εμπειριών ενεργοποιώντας παράλληλα τη σκέψη, το σώμα και την ψυχή.

Και μην ξεχάσετε! Κάντε LIKE στη σελίδα μας στο facebook για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία άρθρα και Διαγωνισμούς!

Η Γιάνναρη Μαρία είναι Καθηγήτρια Πιάνου-Μουσικοθεραπεύτρια .

Επισκεφτείτε το Instagram account της  και την σελίδα της στο Facebook

 

 

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published.