Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για να ξεκινήσει το παιδί μια ξένη γλώσσα;

Συνήθως στην ερώτηση, ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για να ξεκινήσει το παιδί μια ξένη γλώσσα, έρχεται να προστεθεί και η ερώτηση πότε θα πάρει το lower; Δύο αλληλοσυγκρουόμενοι προβληματισμοί των γονέων.

Και μην ξεχάσετε! Κάντε LIKE στη σελίδα μας στο facebook για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία άρθρα και Διαγωνισμούς!

Όταν το παιδί εισέλθει στην νηπιακή ηλικία μαζί με τις αθλητικές δραστηριότητες ξεκινά και η σκέψη σχετικά με το πότε θα έρθει σε επαφή με την πρώτη του ξένη γλώσσα. Δεδομένου ότι τα αγγλικά πλέον διδάσκονται από την 1η δημοτικού αλλά και σε αρκετά νηπιαγωγεία κατανοούμε την παγκόσμια τάση. Η οποία είναι η επαφή με τα αγγλικά -μιας και αυτή είναι η κύρια γλώσσα επιλογής- να γίνεται όσο πιο νωρίς είναι εφικτό.

Σε κάθε περίπτωση, μέσω της παιδαγωγικής διαδικασίας, δεν θα πρέπει να περιμένουν οι γονείς βασική εκμάθηση της ξένης γλώσσα από την νηπιακή ηλικία αλλά επί της ουσίας την πρώτη επαφή μέσα από ευχάριστες μεθόδους, όπως τραγουδάκια, ζωγραφική, εικόνες. Η σύγχρονη παιδαγωγική λέει ότι η ξένη γλώσσα πρέπει να διδάσκεται ως βιωματική εμπειρία. Η πρώτη επαφή έχει αποδειχτεί ότι βοηθάει τον παιδικό εγκέφαλο σε γνωστικό επίπεδο.Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι ενθουσιώδη και διασκεδάζουν να μαθαίνουν ξένες λέξεις.

Τα παιδιά της Β’ Δημοτικού είναι πλέον έτοιμα να αρχίσουν την εκμάθηση ξένης γλώσσας, αφού πλέον έχουν αποκτήσει άνεση τόσο στη γραφή όσο και στην ανάγνωση και, επιπλέον, έχουν ήδη λάβει μια γενική γνώση στη μητρική τους γλώσσα. Σύμφωνα με τους επιστήμονες που ασχολούνται με θέματα διδασκαλίας “η ικανότητα ενός παιδικού μυαλού να μαθαίνει είναι αντιστρόφως ανάλογη με την ηλικία του”, ενώ όπως τονίζουν τα παιδιά μέχρι το 12ο έτος της ηλικίας τους αφομοιώνουν ιδιαίτερα εύκολα ξένες γλώσσες πρώτον διότι ο εγκέφαλός τους δημιουργεί σχετικά εύκολα νευρώνες και δεύτερον γιατί οι φωνητικές δυνατότητές τους είναι ανοιχτές σε κάθε νέο ήχο και μπορούν να διαμορφωθούν ανάλογα.

Το κάθε παιδί είναι διαφορετικό και εδώ οι γονείς θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη βάση. Κάθε παιδί έχει διαφορετικές ανάγκες, δυσκολίες αλλά και βαθμό ετοιμότητας. Παρακολουθούμε, του δίνουμε χρόνο, δεν το πιέζουμε, παρατηρούμε αν υπάρχουν τυχόν δυσκολίες στη μητρική γλώσσα. Το ενθαρρύνουμε, μαθαίνουμε μαζί του, συνεργαζόμαστε και επιλέγουμε το κατάλληλο Κέντρο Ξένων Γλωσσών.

Η επιλογή έχει να κάνει με τα εκπαιδευτικά προγράμματα που θα είναι βασισμένα στα νέα δεδομένα και τις εξελίξεις στις επιστήμες της παιδαγωγικής, της γλωσσολογίας και της διδακτικής που εγγυώνται άμεσα αποτελέσματα. Η μέθοδος διδασκαλίας επίσης, να διαθέτει το κατάλληλο διδακτικό υλικό που να κερδίζει το ενδιαφέρον των μαθητών.

Εν κατακλείδι, θα έλεγα πως όσο πιο νωρίς ξεκινήσετε την προσπάθειά σας, τόσο περισσότερο θα ωφεληθεί και θα διευκολυνθεί το παιδί σας! Η εκπαίδευση είναι ένα δώρο και δεν πρέπει να γίνεται καταπιεστικά. Δίνουμε χώρο και χρόνο για να γίνει η σωστή μαθησιακή ζύμωση.

Καλή επιτυχία και καλή αρχή σε όλα τα παιδάκια!

Και μην ξεχάσετε! Κάντε την εγγραφή σας στην ομάδα μας facebook για να ενημερώνεστε ή να στέλνετε τις δικές σας ιδέες, δημιουργίες και σκέψεις!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ