Πρέπει να συμφωνήσουμε πως η σχέση τροφής και συναισθημάτων είναι αρκετά πολύπλοκη. Νέα μελέτη επιβεβαιώνει την σχέση ευτυχίας με την κατανάλωση ζυμαρικών.
Και μην ξεχάσετε! Κάντε LIKE στη σελίδα μας στο facebook για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία άρθρα και Διαγωνισμούς!
Η σχέση μεταξύ κατανάλωσης τροφής και συναισθημάτων είναι περίπλοκη και επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες. Τα ζυμαρικά, βασικό στοιχείο της μεσογειακής διατροφής, δεν έχουν μελετηθεί εκτενώς όσον αφορά την επίδρασή τους στα συναισθήματα των καταναλωτών. Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στην αξιολόγηση των συναισθημάτων που σχετίζονται με την κατανάλωση ζυμαρικών, εξετάζοντας αν αυτή αυξάνει τα επίπεδα ευτυχίας και εντοπίζοντας ατομικά χαρακτηριστικά που προβλέπουν αυτές τις αντιδράσεις.
Ακολουθήθηκε μια πολυμεθοδολογική προσέγγιση σε δύο διασυνδεόμενες μελέτες. Η Μελέτη 1 περιλάμβανε μια διαδικτυακή έρευνα με αντιπροσωπευτικό δείγμα 1532 Ιταλών για την αξιολόγηση ρητών και άρρητων συναισθηματικών συσχετισμών με τα ζυμαρικά.
Η Μελέτη 2 παρακολούθησε ένα υποσύνολο αυτών των συμμετεχόντων (n = 83) για διάστημα δύο εβδομάδων, χρησιμοποιώντας αξιολόγηση συναισθημάτων σε πραγματικό χρόνο (ecological momentary assessment – EMA), καταγράφοντας τα συναισθήματα πριν και μετά τα γεύματα, με επίκεντρο την κατανάλωση ζυμαρικών.
Σύμφωνα με το National Library of Medicine η κατανάλωση ζυμαρικών συσχετίστηκε σταθερά με θετικά συναισθήματα, ιδιαίτερα με την ευτυχία, ανεξαρτήτως της μεθόδου αξιολόγησης. Η θεματική ανάλυση των ανοιχτών απαντήσεων ανέδειξε συνδέσεις με οικογενειακές συγκεντρώσεις, ζεστασιά, παρηγοριά και ιταλικές παραδόσεις. Οι ποσοτικές αναλύσεις έδειξαν σημαντικές συσχετίσεις μεταξύ της εκτίμησης των ζυμαρικών και χαμηλότερων επιπέδων στρες, υψηλότερης ποιότητας ζωής και μεγαλύτερης ενσυνειδητότητας.
Τα Τεστ Άρρητων Συνειρμών (Implicit Association Tests) έδειξαν έντονη θετική προκατάληψη υπέρ των συναισθημάτων που σχετίζονται με τα ζυμαρικά. Τα δεδομένα από την EMA έδειξαν σημαντική θετική επίδραση της κατανάλωσης ζυμαρικών στην ευτυχία, ιδιαίτερα όταν καταναλώνονταν σε κοινωνικά περιβάλλοντα.
Η κατανάλωση ζυμαρικών συνδέεται σημαντικά με θετικές συναισθηματικές εμπειρίες, κυρίως με την ευτυχία, και επηρεάζεται από κοινωνικά και πολιτισμικά πλαίσια. Τα ευρήματα αυτά υποδεικνύουν ότι τα ζυμαρικά μπορούν να συμβάλουν στην ψυχολογική ευεξία και αναδεικνύουν τη σημασία της συναισθηματικής και κοινωνικής διάστασης της διατροφής, τόσο για την προαγωγή της υγείας όσο και για τις στρατηγικές μάρκετινγκ.