Ποια είναι τα οφέλη της μουσικοκινητικής αγωγής στα παιδιά;

Το παιδί μέσα από δημιουργικές μουσικές δραστηριότητες αποκτά ένα νέο τρόπο επικοινωνίας, καλείται να λειτουργήσει σε συλλογικό επίπεδο μέσα από την ένταξή του σε ομάδες και κοινωνικοποιείται. Ποια είναι τα οφέλη της μουσικοκινητικής αγωγής στα παιδιά; – Γράφει η Γιάνναρη Μαρία Καθηγήτρια Πιάνου-Μουσικοθεραπεύτρια 

Και μην ξεχάσετε! Κάντε την εγγραφή σας στην ομάδα μας facebook για να ενημερώνεστε ή να στέλνετε τις δικές σας ιδέες, δημιουργίες και σκέψεις!

Η Γιάνναρη Μαρία είναι Καθηγήτρια Πιάνου-Μουσικοθεραπεύτρια .

Επισκεφτείτε το Instagram account της  και την σελίδα της στο Facebook

 

 

 


Τα οφέλη της δημιουργικότητας στο πλαίσιο μουσικών δραστηριοτήτων είναι πολλά και σημαντικά σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Το παιδί καλλιεργείται μουσικά μέσα από τη δημιουργική ενασχόληση με τα μουσικά όργανα, τη δημιουργική μουσική κίνηση και την καλλιέργεια του προφορικού και του τραγουδιστικού λόγου, ενώ παράλληλα κατανοεί το ρυθμό, τη μελωδία και άλλες μουσικές παραμέτρους. Αναπτύσσει επίσης μουσική ευαισθησία και αισθητική, αφού ενεργοποιείται η δημιουργική και η κριτική του σκέψη. Το παιδί μέσα από δημιουργικές μουσικές δραστηριότητες αποκτά ένα νέο τρόπο επικοινωνίας, καλείται να λειτουργήσει σε συλλογικό επίπεδο μέσα από την ένταξή του σε ομάδες και κοινωνικοποιείται. Καλλιεργεί τη φαντασία του και συγχρόνως ανακαλύπτει ένα μοναδικό τρόπο ψυχαγωγίας. Όλα τα παραπάνω συμβάλλουν στην ισορροπημένη συναισθηματική του ανάπτυξη, καθώς και στην αντιμετώπιση πολλών προβλημάτων που μπορεί να παρουσιαστούν στην εφηβική ηλικία. Η δημιουργική έκφραση μπορεί να αποτελέσει μέσο εξωτερίκευσης των όποιων εντάσεων μπορεί να αντιμετωπίζει ο έφηβος, και συγχρόνως ενισχύει την αυτοπεποίθησή του.

 

Η δημιουργικότητα στη μουσική, περισσότερο από κάθε άλλη τέχνη, προσφέρει τη δυνατότητα για εξερεύνηση υλικών, πειραματισμό, προσωπική έκφραση και ανακάλυψη. Ένας από τους σκοπούς αυτούς είναι ο μαθητής να ενεργοποιήσει τις δημιουργικές δυνάμεις, τη φαντασία και την ευαισθησία του, έτσι ώστε να εξωτερικεύσει συναισθήματα και ιδέες, αλλά και να διαμορφώσει αισθητικό κριτήριο και στάση απέναντι στη μουσική. Το παιδί θα πρέπει να ενεργοποιήσει τις εκφραστικές και δημιουργικές του δυνάμεις και τη φαντασία του αναπτύσσοντας και ελέγχοντας δεξιότητες που σχετίζονται με τη δυναμική έκφανση μορφών μουσικής, έτσι ώστε μέσα από αυτές να εξωτερικεύει συναισθήματα, ιδέες και εμπειρίες. Η μουσική δραστηριότητα εμφανίζεται φυσικά και αυθόρμητα στο πλαίσιο του παιχνιδιού όταν έχει εξασφαλιστεί ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον που προσφέρει άφθονα ερεθίσματα, πόσο μάλλον η δημιουργικότητα μέσω αυτής. Αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ζωής του παιδιού, ιδιαίτερα στα πρώτα χρόνια, και συγχρόνως αποτελεί σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο.

 

Πολλά χαρακτηριστικά, επίσης, μπορούν να παρατηρηθούν κατά τη διάρκεια του δημιουργικού μουσικού παιχνιδιού, όπως η μίμηση γεγονότων και ανθρώπων του περιβάλλοντος, η απόκτηση και ανάπτυξη δεξιοτήτων, η εξωτερίκευση της έντασης και της ενέργειας, η εσωτερική τάση των παιδιών για αυτοπροβολή και η ανάγκη για αυτοεπιβεβαίωση και απόκτηση αυτοπεποίθησης. Το μουσικό παιχνίδι αποτελεί για τα παιδιά προσωπική ευχαρίστηση, που συμβάλλει στην συναισθηματική και κοινωνική τους ανάπτυξη. Επιπλέον, το παιχνίδι ως μέσο θεραπευτικό (παιχνιδοθεραπεία) αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για τον ψυχολόγο που επιχειρεί να βοηθήσει το παιδί να εξωτερικεύσει τις προσωπικές του φοβίες, αναστολές και ψυχολογικές συγκρούσεις. Πολλοί παιδαγωγοί έχουν επισημάνει τη σημασία του παιχνιδιού για τη διευκόλυνση της επίτευξης εκπαιδευτικών στόχων ή ως μέσο συναισθηματικής και γνωστικής ανάπτυξης .

 

Οι μουσικοκινητικές δραστηριότητες έχουν τη δυνατότητα κάλυψης πολλών διαφορετικών στιλ μάθησης και απευθύνονται σε διαφορετικά αναπτυξιακά επίπεδα. Μέσα από ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες δίνεται η ευκαιρία σε κάθε παιδί ξεχωριστά να εκφραστεί ανάλογα με το δικό του γνωστικό και μουσικό επίπεδο ανάπτυξης, ενώ ταυτόχρονα ο συνδυασμός των διαφορετικών μουσικών γνώσεων κάθε παιδιού μπορεί να οδηγήσει στην επίτευξη υψηλότερων στόχων.

Και μην ξεχάσετε! Κάντε LIKE στη σελίδα μας στο facebook για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία άρθρα και Διαγωνισμούς!

Η Γιάνναρη Μαρία είναι Καθηγήτρια Πιάνου-Μουσικοθεραπεύτρια .

Επισκεφτείτε το Instagram account της  και την σελίδα της στο Facebook

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ