Οι βασικοί πρωταγωνιστές λοιπόν σε ζαχαροπλαστεία και σε σπιτικές πιατέλες είναι τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες! Ποιο είναι λοιπόν το πιο αθώο από τα δύο! Μελομακάρονα ή κουραμπιέδες; Αλήθεια, ποιο είναι το πιο παχυντικό; – Γράφει η Σύμβουλος Ευεξίας Εμμανουέλα Φωτεινού

Η Εμμανουέλα Φωτεινού είναι Βιολόγος και αποφοίτησε από το τμήμα Θετικών Επιστημών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι μεταπτυχιακές της σπουδές συνεχίστηκαν στο Βιολογικό Αθήνας όπου απέκτησε με Άριστα τον τίτλο της κλινικής Βιοχημικού με εξειδίκευση στη Μοριακή Διαγνωστική. Η κατεύθυνση που εξειδικεύτηκε είναι αυτός της κλινικής βιοχημείας και της έρευνα στον καρκίνο. Παράλληλα ασχολήθηκε με την προληπτική Ιατρική βασισμένη στη διατροφή παίρνοντας πιστοποίηση από το University of California San Francisco. Η πρακτική εφαρμογή της ολιστικής προσέγγισης σε θέματα υγείας βασισμένα στη διατροφή συμπληρώθηκε με ιδιωτικό διετές πτυχίο διαιτητικής. Είναι ιδιοκτήτρια από το 2014 του Πρότυπου Κέντρου Ευεξίας στο κέντρο της Αθήνας και παρέχει συμβουλές βελτίωσης της υγείας και της εικόνας μας βασισμένες σε αλλαγές της διατροφής μας που οδηγούν σε ορθότερη βιοχημεία του σώματος μας.

 

Τα γλυκάκια των γιορτών έχουν το εξής πρόβλημα! Είναι μικρά άρα καταναλώνονται εύκολα και άμεσα και τα στερούμαστε 11 μήνες τον χρόνο, οπότε έχουμε ένα άλλοθι παραπάνω λέγοντας «μια φορά το χρόνο έχουμε Χριστούγεννα»!  Οι βασικοί πρωταγωνιστές λοιπόν σε ζαχαροπλαστεία και σε σπιτικές πιατέλες είναι τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες !Ποιο είναι λοιπόν το πιο αθώο από τα δύο!

ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ

Ποια είναι τα βασικά συστατικά; Αλεύρι , Ζάχαρη , Βούτυρο και Αμύγδαλα!

Όπως καταλαβαίνετε από τα παραπάνω υλικά το μόνο άκρως υγιεινό είναι τα αμύγδαλα καθώς είναι ξηρός καρπός πλούσιος σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα που είναι ευεργετικά για την καλή κυκλοφορία του αίματος! Αντίθετα το αλεύρι και η ζάχαρη ανεβάζουν πολύ το ζάχαρο στο αίμα καθώς είναι υλικά με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη. Ενώ το βούτυρο είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά που είναι υπερθερμιδογόνα και ανεβάζουν τη χοληστερόλη στο αίμα! Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως ένας μικρός κουραμπιές των 40 γρ περιέχει 240-280 θερμίδες και 9,2-10,8 γρ λίπους ανάλογα την παρασκευή τους.

ΕΛΟΜΑΚΑΡΟΝΑ

Ποια είναι τα βασικά συστατικά; Σιμιγδάλι , Μέλι, Λάδι, Πορτοκάλι , Καρύδι

Εδώ μόνο από τα υλικά καταλαβαίνουμε πως η θρεπτική αξία είναι μεγαλύτερη. Το μέλι είναι ο χρυσός της φύσης είναι πλούσιο σε μέταλλα ιχνοστοιχεία και βιταμίνες ιδίως του συμπλέγματος Β και είναι πολλές οι μελέτες που υμνούν τα ευεργετικά του για την υγεία μας! Τα καρύδια ως ξηρός καρπός ξέρουμε πόσα οφέλη προσφέρει καθώς είναι πλούσιο σε Ω3 και Ω6 λιπαρά. Το λάδι είναι πηγή μονοακόρεστων λιπαρών που είναι άκρως σημαντικό και αναπόσπαστο συστατικό της Μεσογειακής διατροφής μας , με τα οφέλη του να έχουν αναλυθεί εκτενώς από την παγκόσμια ιατρική Κοινότητα. Τέλος το πορτοκάλι είναι γνωστό σε όλους πόσο αντιοξειδωτικό  και πόσο πλούσιο σε βιταμίνη C  είναι! Εδώ θα αναφέρουμε λοιπόν πως ένα μελομακάρονο 40 γρ έχει 210 θερμίδες και  8,9-9,2 γρ λίπους.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως η διαφορά δεν βρίσκεται στο πλήθος των θερμίδων αλλά στην ποιότητα τους! Με μια γρήγορη λοιπόν ανασκόπηση βλέπουμε πως νικητές βγαίνουν τα μελομακάρονα! Η συμβουλή μου είναι  να μην στερηθείτε κανένα από τα αγαπημένα σας γλυκά! Είναι γιορτές και η ζωή είναι μικρή για να κρατηθούμε μακριά από απολαύσεις! Απλά φροντίστε να μην καταναλώνεται πάνω από 1-2 τεμάχια την ημέρα και να κάνετε ένα θερμιδικό προυπολογισμό για να χωρέσουν στο πρόγραμμα σας! Να καταναλώνονται από το πρωί ως το μεσημέρι για να έχετε περιθώριο ως το βράδυ να έχουν «καεί» οι θερμίδες τους. Τέλος αν φτιάξετε μόνοι σας τα γλυκάκια αυτά , να κάνετε μικρά γλυκάκια των 20- 25 γρ ώστε να περιορίσετε τις πολλές θερμίδες!

Και μην ξεχάσετε! Κάντε LIKE στη σελίδα μας στο facebook για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία άρθρα και Διαγωνισμούς!

Πρότυπο κέντρο ευεξίας
Φωτεινού Εμμανουέλα
Βιολόγος MSc
Κλινική Βιοχημικός
Σπύρου Μερκούρη 56
(πλησίον μετρό Ευαγγελισμού)
210 7251933 – 6981395214

You May Also Like

2 comments

η αληθεια είναι ότι αγαπάω και τα δύο…οπότε αν και τα δύο εξίσου γλυκα και παχυντικα, τα τιμώ δεόντως τις γιορτες 🙂

Maria Liodou

Σε εναλλαγές με καφέ!!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published.